Pazar , Aralık 4 2016
Başlangıç / Sorular / Takıntı hastasıyım bazı şeyleri düşünemiyorum

Takıntı hastasıyım bazı şeyleri düşünemiyorum

Sponsorlu Bağlantılar

Takıntı hastasıyım bazı şeyleri düşünemiyorum

Soru

Selamun Aleyküm ben takıntı hastasıyım bazı şeyleri düşünemiyorum .
1-)Dinden çıkan bir kimse kelime i şehadet getirirken anlamınıda tam okurken düşünmek zorunda mı?
2-)Dinden çıkan kimse kelimei şehadet getirdikten hemen sonra tevbe etmeli mi o tövbeyi geciktirirse kelimei şehadet kabul olmaz mı?
3-)Bazı şeyleri düşünemiyorum demiştim kelime i şehadet getirken anlamını düşünemiyorum aklıma başka şeyler geliyor bir kağıda anlamını yazıp öyle okuyorum ancak kağıda yazarken kelimelerin arasında boşluk bırakmak kelimei şehadeti geciktirmek anlamına mı geliyor?
4-)Bizim okulda tenefüslerde akıllı tahtada ünlü kişilerin sözleri paylaşılıyor. Ben bu sözleri geçenlerdeokurken insanı dinden çıkarabilecek iftiralar olabilir gibi bir şey düşünmüştüm sözlerden bazısı veya bazıları için. şimdi benim o sözleri okumam dinden çıkarır mı? O sözleri arkadaşlarım görmesin diye her tenefüs tüm sınıfların veya sadece kendi sınıfımızın tahtasının ekranını kapatmam gerekir mi dini bir zorunluluk mudur bu ?
4.1-) 4.sorudaki durumu okul yönetimiyle paylaşmazsam dinden çıkar mıyım?
5-)bir kişi gıybet söz söyledi bizde ortamdan uzaklaştık ama gıybet mi diye kendi kendimize düşünürken sesli bir şekilde o sözü tekrarladık ancak kabul ederek değil sadece düüşünürken,yine gıybet olur mu?

Cevap

Aleykum selam kardeşim bu yaşlarında senin yapman gereken ibadetlerine sarılıp, harama bulaşmamandır, vesveselerinden ancak ibadetlerinle ve görmezlikten gelerek korunabilirsin. Yani bu düşüncelerin sana hic bir yararı olmadığı gibi hem zihnine hem vaktine yazık.
Okuldaki tahtaya yazılan yazılardan sen sorumlu değilsin ancak haşa Allah’a peygamber efendimize s.a.v bir hakaret yazılırsa tabiki şikayet et. Okulda evrim teorisi gibi saçma sapan bir kanıtı olmayan dersler de veriliyor ama biz itibar etmiyoruz tabiki.
Son olarak da merak etme dinden çıkmıyorsun, kelime i şehadet getirirken illa ki manasını kelime kelime aklına getirmen gerekmez, zaten Allah’tan başka tapılacak olmadığına, efendimizin s.a.v O’nun kulu ve resulü olduğuna şahitlik ediyorsun.

Sponsorlu Bağlantılar

Bir önceki yazımız olan Evlenemiyorum ama evlenmek istiyorum başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

İlgini Çekebilir

Teşrik tekbiri kazası

Sponsorlu Bağlantılar Teşrik tekbiri kazası Soru Selamun aleykum hocam. Teşrik tekbirleri unutulunca getirilmesi gereken günler …

Namazda tekbir almak

Sponsorlu Bağlantılar Namazda tekbir almak Soru Vitirde sureyi unutup Allaha ekber deyip ara tekbiri verip …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.