Çarşamba , Aralık 7 2016
Başlangıç / Sorular / Oy kullanmak şirk midir

Oy kullanmak şirk midir

Sponsorlu Bağlantılar

Oy kullanmak şirk midir

Soru

Selamun aleyküm hocam bir yakınım ısrarla oyumu kendi istediği partiye vermemi ve fotoğrafını çekip kendisine göstermemi istiyor vermezsem bir daha yüzüme bakmayacağını söyledi ama ben oy kullanmak istemiyorum benim inancımda oy kullanmak yok, siyaset bizi birbirimizden ayrıştırmak için getirilmiştir kafirlerin yönetim şeklidir. Müslüman dediğin şeriatla yönetilir. Neyse fazla uzatmayayım oy kullanmayacağım ama aramızda bozulmasın istiyorum. O yüzden başka bir kişinin çektiği fotoğrafı göstereceğim.
Ama şöyle bir mesele var bu kisi bana yüksek ihtimal yemin et diyecek. Böyle bir durumda yalan yere yemin etmenin bir sakıncası olur mu. Sonuçta peygamber efendimiz (sav) sahabelere hayatta kalmak için yalan yere dinden döndüm diyebilirsiniz diye söylemiştir. Bende bu oy denen şirk mi deriz artık nasıl deriz bilemiyorum ona ortak olmamak için yalan yere yemin edebilir miyim hayırlı günler .

Cevap

Aleykum selam kardeşim. Hayatta kalmak için edilmesine izin verilen yemin sizin bu konu için geçerli değildir. Başkasının resmini göstermek de caiz olmaz yani yalana girer. Oy kullanma durumuna gelince, Allah ve kitabının razı olmadığı hiç bir düzen islami değildir. Oy kullananın durumuna bağlı olarak hüküm değişir; kendisini zaruretler içinde bir ortamda görenin kullandığı oy imanına zarar vermez. Kullandığı oyun, hangi sisteme ve kime ait olduğu hususunda bir endişesi olmayanın oyu ise sıkıntılı bir durumdur.

Sponsorlu Bağlantılar

Bir önceki yazımız olan Evlenemiyorum ama evlenmek istiyorum başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

İlgini Çekebilir

Mumsema nedir

Sponsorlu Bağlantılar Mumsema nedir Soru Arkadaşlar merhabalar. Mumsema nedir? Lütfen sizden ricam bu soruma doğru …

Bedir uhud nedir

Sponsorlu Bağlantılar Bedir ve uhud nedir ne anlamlara gelir kısaca yazınız. Bedir ve Uhut, peygamber …

3 Yorumlar

  1. Hocam arayı bozmamak için ne yapsam bilemedim bende kocaman insanım oy vermek istemiyorum. Tavsiye edeceğiniz bir şey var mı?

  2. Değerli kardeşim elbette ki karar sizindir sizi kimse zorlamaya hakkı yoktur. Allah’a emanet olun.

  3. Peki hocam. Allah’a emanet

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.