Cumartesi , Aralık 10 2016
Başlangıç / Sorular / Öfke kibir haset korkaklık zan ile ilgili hadisler

Öfke kibir haset korkaklık zan ile ilgili hadisler

Sponsorlu Bağlantılar

Öfke kibir haset korkaklık zan ile ilgili hadisler

Soru

Selamun aleykum kardeşlerim. Bana lütfen çok acil olarak; Öfke kibir haset korkaklık ve zan ile ilgili hadisi şerifler verir misiniz? Yardımlarınızı bekliyorum.

Cevap

Aleykum selam kardeşim. İslam tüm çirkin huyları yasaklamış ve her daim iyi ve güzele yöneltmiş ve emretmiştir. Öfke kibir haset korkaklık zan gibi huylar ne din tarafından nede toplum tarafından hoş olmayan ve kabul edilmeyen huylardır.

Öfke kibir haset korkaklık zan ile ilgili hadisler:

– “Öfke şeytandandır. Şeytan ise ateşten yaratılmıştır. Ateşi söndüren de sudur. Onun için, biriniz öfkelenince hemen abdest alsın!” Ebû Vail radıyallahu anh. Ebû Dâvud.

– “Biriniz ayaktayken öfkelenirse, hemen otursun. Öfkesi giderse iyi, gitmezse hemen yatsın.” Ebû Zer radıyallahu anh. Ebû Dâvud.

– “Kim, öfkesinin gereğini yerine getirmeye gücü yettiği hâlde, kendini firenlerse, Allah onu, kıyamet gününde, yaratıkların huzurunda çağırır ve hurilerden dilediğini almakta serbest bırakır.” Sehl radıyallahu anh. Tirmizî.

– “Siz kime pehlivan dersiniz?”
“Yenilmeyen kişiye.”
“Hayır, asıl pehlivan, kızgınlık anında öfkesine hâkim olan kimsedir,” buyurdu.
İbn Mesûd radıyallahu anh. Müslim.

– “içinizde kimi müflis sayarsınız?”
“Malı kalmayan kimseyi.”
“Hayır, asıl müflis, kıyamet gününde, ona sövmüş, buna zulmetmiş, berikinin malını almış olarak gelen kimsedir. Orada ne dinar vardır, ne de dirhem. Sevapları alınıp o kimselere verilir. Yetmez, bu defa onların günahları sırtına yüklenir. işte müflis odur. İbn Mesûd radıyallahu anh. Rezîn.

– “Öğretin, kolaylaştırın ve güçleştirmeyin! Biriniz kızdığı zaman, sussun!”
İbn Abbas radıyallahu anh. Ahmed.

– “Hasetten, kıskanıcılıktan şiddetle kaçının! Çünkü haset, ateşin odunu yiyip bitirdiği gibi, sevapları yer bitirir.” Ebû Hureyre radıyallahu anh. Ebû Dâvud.

– “insanlarda bulunan huyların en kötüsü, tutkulu bir cimrilik ve şiddetli bir korkaklıktır.” Ebû Hureyre radıyallahu anh. Ebû Dâvud.

– “Size, sizden önceki milletlerin hastalığı olan haset ve kin bulaşmış. Bunlar kazıyıcıdır. Ancak, ben saç kazımayı kastetmiyorum. Onlar din kazıyıcısıdır.
Canım elinde olan Allaha yemin ederim ki, îman etmedikçe cennete giremezsiniz, birbirinizi sevmedikçe de tam îman etmiş sayılmazsınız.
Birbirinizi sevmenizi sağlayacak bir şeyi size göstereyim mi? Aranızda selâmı yaygınlaştırın!” Zübeyr radıyallahu anh. Tirmizî.

– Zandan uzak durun! Çünkü zan, sözün en yalanıdır.
Başkalarının gizli konuştuklarını yaymayın!
Birbirlerinizin ayıplarını araştırmayın!
Gereksiz yere rekabete girmeyin!
Birbirinizi kıskanmayın!
Birbirinize kin tutmayın!
Birbirinize sırt çevirmeyin!
Ey Allahın kulları, Allahın size emrettiği gibi kardeş olun!
Müslüman müslümanın kardeşidir. Ona ne zulmeder, ne de onu yüzüstü bırakır. Ona hakaret de etmez.”
Sonra kalbini gösterdi:
“Takva buradadır, takva buradadır, takva buradadır!
Kişinin, müslüman kardeşini hor görmesi, kötülük bakımından kendisine yeter de artar bile.
Müslümanın herşeyi müslümana haramdır: kanı, şerefi, malı…
Allah, sizin ne bedenlerinize, ne biçimlerinize ve ne de amellerinize bakmaz, kalblerinize bakar.” Ebû Hureyre radıyallahu anh. Buhârî.

– “Allah buyuruyor:
izzet ve büyüklük benim elbisemdir. Bu ikisinde her kim benimle çarpışırsa, ona azap edirim.” Ebû Saîd radıyallahu anh. Müslim.

– “Kalbinde zerre kadar kibir, büyüklenme bulunan kimse cennete giremez!” buyurdu.
Bir adam, “Fakat kişi, elbisesinin ve ayakkabılarının güzel olmasını ister.”
Şöyle buyurdu:
“Allah güzeldir, güzelliği sever. Kibir, Hakkı inkâr edip, insanlara üstten bakmaktır.” İbn Mesûd radıyallahu anh. Müslim.

– “insanlar, ya cehennem kömüründen başka bir şey olmayan ölmüş atalarıyla övünmekten vazgeçerler, ya da Allah katında, burnuyla pislik yuvarlayan böcekten daha âdi bir dereceye düşerler.
Allah teâlâ sizlerden kötü dönem kibrini temizledi. Artık kişi, ya günahtan sakınan bir mümindir, ya da azgın bir günahkâr.
insanların tümü Ademin çocuklarıdır. Adem ise topraktan yaratılmıştır.” Ebû Hureyre radıyallahu anh. Tirmizî.

– “Allah bana, “alçakgönüllü olmanız, birbirinize karşı büyüklenmemeniz, böylece kimsenin kimseye tecavüz etmemesi,” hususlarını bildirdi.” Iyad radıyallahu anh. Ebû Dâvud.

Sponsorlu Bağlantılar

Bir önceki yazımız olan Evlenemiyorum ama evlenmek istiyorum başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

İlgini Çekebilir

Mumsema nedir

Sponsorlu Bağlantılar Mumsema nedir Soru Arkadaşlar merhabalar. Mumsema nedir? Lütfen sizden ricam bu soruma doğru …

Bedir uhud nedir

Sponsorlu Bağlantılar Bedir ve uhud nedir ne anlamlara gelir kısaca yazınız. Bedir ve Uhut, peygamber …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.