Pazar , Aralık 11 2016
Başlangıç / Sorular / Nisa suresi 137. ayet tefsiri

Nisa suresi 137. ayet tefsiri

Sponsorlu Bağlantılar

Nisa suresi 137. ayet tefsiri

Soru

Selamun aleykum hocam, internette bir yazı okudum da nisa 137.ayetle ilgili kafamı karıştırdı doğrumu yanlışmı bu bilgiler.”burada ALLAH u teala mürşide tabiyetten sonra insanların irşad makamından şüpheye düşerek fıska düştüklerini ve böylece kalplerindeki iman kelimesinin alınıp kalplerinin içine küfür yazıldığını,sonra yine tabi olduklarını,sonra yine yoldan çıktıklarını ve bu sebeble tekrar iman kelimesinin alınıp kalplerine küfür yazıldığını,sonrada küfürlerini arttırıldığını söylüyor. Bu noktadan itibaren ALLAH u tealanın artık onlara mağfiret etmesi yani onların mürşidine ulaşmasını kabul etmesi söz konusu olmuyor. Fıskda da aynı olay vardır; Resul kendini ilan ettikten sonra tabi olmayanların hepsi fıskdadır diyor ALLAH u teala. Ondan sonra tabi olanlar birinci tabiyete girmişlerdir,Kalplerine iman yazılmıştır ama ondan sonra fıska düşerlerse ALLAH onların kalbindeki imanı alıyor yerine küfür yazıyor,küfre düşmüş oluyorlar, fıska da düşmüş oluyorlar.Eğer bunlar kendilerini toplayıp bir defa daha mürşidlerine tabi olurlarsa kabul ediliyorlar.Ama ondan sonra yeniden küfre düşerlerse bundan sonra küfürleri giderek artıyor. Böyle bir kişi bir defa daha tövbe etmek istediği zaman,ALLAH teala tövbesini kabul etmiyor.Kabul etmiş olsaydı onların günahlarını sevaba çevirecekti(onlara mağfiret edecekti) Onlara mağfiret etmem diyor ALLAH Teala ve ruhlarını tekrar sıratı müstakime hiç bir zaman ulaştırmam diyor.Olay son derece açık olarak görünüyor.Kim mürşidine ulaşırsa,ulaştığı gün ruhu vücudundan ayrılır ve seyri süluk isimli yolculukla 7 gök katını aşıp ALLAH a ulaşır. Burada mağfiretten ALLAH tealanın muradı kişiyi sıradı müstakime ulaştırmak.ALLAH onları sıratı müstakime ulaştırmıyor ve onlara mağfiret etmiyor,onların günahlarını sevaba çevirmiyor yani kişi mürşidine tabi olduktan sonra 2 defa fıska düşerse bir ikinci defa buna müsaade etmiyor çünkü başlangıçta birinci fıskı vardı.Üç defa fısk arka arkaya tahakkuk ederse ALLAH teala onları bir daha kabul etmiyor ve onların kalbine küfür kelimesini tab ediyor. Bir daha değişmeyecek şekilde yazıyor.”

Cevap

Aleykum selam. İnternette her türlü bilgi bulunmaktadır. Bunların hepsine güven olmaz ve müslüman güvenmediği emin olmadığı bilgileri almamalıdır hatta okumamalıdır. Nisa suresi 137. ayet ile ilgili müfessirlerimiz bunun münafıklar ve küfür üzerinde ölen kimseler hakkında olduğunu söylemişlerdir. Birilerinin bunu kafalarına göre yorumlamaları bizim için bağlayıcı olmaz bizim için esas olan ehli sünnet akidesidir ve müfessir alimlerimizin görüşleridir.

Bu ayetin ardından gelen “Münafıklara, kendileri için can yakıcı bir azap olduğunu müjdele!” mealindeki ayetin ifadesinden de anlaşılacağı üzere, bu ayet münafıklar hakkınddır.

Münafık kimsenin en belirgin vasfı, belli bir konumda kalmayıp, iki yüzlü karakterlerinin gereği olarak bir bu tarafa bir o tarafa yönelip dururlar. Bukalemun gibi renkten renge girebilirler.

“Münâfıklar küfür ile iman arasında bocalamaktadırlar. Ne bunlara (müminlere), ne onlara (kâfirler) samimi bağlıdırlar. Allah, kimi doğru yoldan saptırırsa, sen artık ona (kurtuluş) yolu bulamazsın!”(Nisa, 4/143)

mealindeki ayette, münafıkların bu değişken, iki yüzlü karakterlerine vurgu yapılmaktadır.

Hz. Ali (ra)’in bildirdiğine göre, bunların bağışlanmamaları küfür üzere ölmeleri durumuna bağlıdır. (bk. İbn Kesir, ilgili ayetin tefsiri)

Sponsorlu Bağlantılar

Bir önceki yazımız olan Evlenemiyorum ama evlenmek istiyorum başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

İlgini Çekebilir

Mumsema nedir

Sponsorlu Bağlantılar Mumsema nedir Soru Arkadaşlar merhabalar. Mumsema nedir? Lütfen sizden ricam bu soruma doğru …

Bedir uhud nedir

Sponsorlu Bağlantılar Bedir ve uhud nedir ne anlamlara gelir kısaca yazınız. Bedir ve Uhut, peygamber …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.