Cumartesi , Aralık 10 2016
Başlangıç / Sorular / Korsan kitap caiz mi

Korsan kitap caiz mi

Sponsorlu Bağlantılar

Korsan kitap caiz mi

Soru

Hocam hukuk okuyorum bi kitap 90 100 tl alamiyoruz fotokopisini almam caiz olur mu kitabin yazarinin izni varsa diyisunuzda kim izin verir ki böyle bişeye sonucta hemde nerden bilelim izni var mi yok mu ne yapmaliyiz?

Cevap

Allah sizi muvaffak etsin kardeşim. Bu konuda bizde bir fetva verecek değiliz. Güvenilir alimlerimizin verdikleri fetvaları bilgileri paylaşıyoruz. Sana kısaca şu bilgileri nakledebiliriz.

– Direk korsan olarak bilinen ve sahibi tarafından hakkı aranan bir kitabı almamalısınız.

– Zamanın âlimleri malın tarifini genişleterek elle tutulmayan ve gözle görülmeyen şey faydalı olduktan sonra malın şümulüne almışlar, tercüme ve icad gibi şeylerin haklarının satışını caiz görüyorlar. Şafii kitapları da menfâati mal sayıyorlar.(Halil GÜNENÇ, Günümüz Meselelerine Fetvalar-I)

– Korsan cd. veya kitapları almak haram değildir. Ancak dolaylı da olsa ilk sahibine zararı olacağından tavsiye etmiyoruz. Sorularla İslamiyet

– Direk korsan olarak bilinen ve sahibi tarafından hakkı aranan bir kitabı almamalısınız. Bir de ortada duran kitaplar vardır ki, sahipleri onlar üzerinde bir talepte bulunmamaktadırlar; onları alabilirsiniz. Nurettin Yıldız

Sponsorlu Bağlantılar

Bir önceki yazımız olan Evlenemiyorum ama evlenmek istiyorum başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

İlgini Çekebilir

Mumsema nedir

Sponsorlu Bağlantılar Mumsema nedir Soru Arkadaşlar merhabalar. Mumsema nedir? Lütfen sizden ricam bu soruma doğru …

Bedir uhud nedir

Sponsorlu Bağlantılar Bedir ve uhud nedir ne anlamlara gelir kısaca yazınız. Bedir ve Uhut, peygamber …

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.