Salı , Aralık 6 2016
Başlangıç / Sorular / Biz yokken ALLAH vardı. Allah nasıl vardı

Biz yokken ALLAH vardı. Allah nasıl vardı

Sponsorlu Bağlantılar

Biz yokken ALLAH vardı. Allah nasıl vardı

Soru

Nasılsınız? ben iyiyim siteniz müthiş 🙂
Sorum biz yokken ALLAH vardı. Allah nasıl vardı??

Cevap

Bizde iyiyiz. Bu güzel sözler için Teşekkürler kardeşim 🙂

İnsan ve diğer tüm canlı ve cansızlar sonradan yaratılmıştır. Hiç bir şey yokken Allah vardı. Ve her şey yok olduktan sonra o yine var olacaktır. Biz yaratılanlar için zaman ve mekanın, doğmak ve ölümün bir düzeni vardır. Ama Allah için zaman, mekan, doğmak ve ölüm yoktur.

Sponsorlu Bağlantılar

Bir önceki yazımız olan Evlenemiyorum ama evlenmek istiyorum başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

İlgini Çekebilir

Mumsema nedir

Sponsorlu Bağlantılar Mumsema nedir Soru Arkadaşlar merhabalar. Mumsema nedir? Lütfen sizden ricam bu soruma doğru …

Bedir uhud nedir

Sponsorlu Bağlantılar Bedir ve uhud nedir ne anlamlara gelir kısaca yazınız. Bedir ve Uhut, peygamber …

2 Yorumlar

  1. Hocam arkadaş demek istiyor ki? (Estağfurullah) hiç bir şey yokken de Allah nasıl vardı?

  2. Merhaba kardeşim arkadaşa bu konuda kısa bir açıklamada bulunalım inşaallah faydalı olur:

    – Ezel, önsüz, başlangıcı olmayan, geçmiş zamanın bir ucu olarak tasavvur edilmeyen ve dolayısıyla, bir zaman dilimi olarak mütalaa edilemeyen nev-i şahsına münhasır bir kavramdır. Onu, geçmişle bağlantılı olarak düşündüğümüz için,ister istemez kavram olarak da onu zamanla ilişkili olarak değerlendiririz. Aslında, hiçbir zaman ve mekân ve varlık yokken Allah vardı. O hep vardı… İşte bu ezeldir. Yani bir varlığın başlangıç noktasının olmaması, onun ezelî olduğu anlamına gelir.

    “Allah vardı, onunla birlikte hiçbir şey yoktu.”(Kenzu’l-Ummal, Hadis No: 29850)

    mealindeki hadisten anlaşılacağı üzere, yer ve göklerin de içinde bulunduğu yaratılmış varlıktan hiç bir eser yokken, Allah vardı. Zaten Ezelî olmanın anlamı da budur.

    – Hadiselerin akışı, Allah’ın ezelî ilminde belli bir sıralamaya tabi değildir. Alimler, kader konusunda bu husus anlatırken, “Kader / Allah’ın ezelî ilmi, sebebe ayrı müsebbebe ayrı olarak taalluk etmez. Bilakis her ikisine birden taalluk eder.” diyorlar.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.