Cumartesi , Aralık 3 2016
Başlangıç / Sorular / Allah Nerededir

Allah Nerededir

Sponsorlu Bağlantılar

Allah nerededir

Soru

Hocam kafama bi soru takıldı Allah nerededir tövbe hasâ yerdedemidir cewaplarsaniz sevinirim Allahın rahmeti ve bereketi üzerinize olsun.

Cevap

Allah her yerdedir, ve her an her şeyi kusursuz bir şekilde görüp işitmektedir.
Allahın rahmeti ve bereketi sizin de üzerinize olsun

Soru

En kısa sürede cevap lütfen..

Bir ateist bir müslümanın yanına gelse Allah nerededir dese müslüman ne cevap vermeli? Gökte mi arş tamı semada mı ?

Cevap

Selamun aleykum. Böyle bir soru karşısında o kişiye Allah’ın sıfatları anlatılmalıdır. Bir cümleyle bu konu ifade edilemez. Bir çok gerçekler vardır ki varlığı asla inkar edilemediği halde görülmesi imkansızdır. Örneğin ruh, akıl ve hava gibi şeyler.

Sponsorlu Bağlantılar

Bir önceki yazımız olan Evlenemiyorum ama evlenmek istiyorum başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

İlgini Çekebilir

Teşrik tekbiri kazası

Sponsorlu Bağlantılar Teşrik tekbiri kazası Soru Selamun aleykum hocam. Teşrik tekbirleri unutulunca getirilmesi gereken günler …

Namazda tekbir almak

Sponsorlu Bağlantılar Namazda tekbir almak Soru Vitirde sureyi unutup Allaha ekber deyip ara tekbiri verip …

3 Yorumlar

  1. ALLAH BİZİM GÖRÜP GÖREMEYECEĞİMİZ HER YERDEDİR

  2. Mülk suresinin 16. ayetindeki “Gökte olanın, sizi yere batırmayacağından emin misiniz?” ifadesi:

    Allahu Teala, bütün mahlukatını kuşatmıştır. O’nun hükümranlığı altında olmayan bir şey olamaz. Bu âyetten anlaşılması gereken budur. Âyette çelişki gibi görülen duruma gelince, derin asırlardan beri Ümmet’in uleması arasında iki görüş vardır. Bu görüşlerin birincisi, bu tür âyet ve hadislerde anlaşılanı zorlamadan ve yönlendirmeden olduğu gibi kabul etmek gerekir şeklindeki görüştür. Bu görüşe göre, âyetten ne anlaşılıyorsa anlam odur. Yani Allah Teala, göktedir; gökte olması da üstünlüğü ve kuşatmışlığı ifade eder. İkinci görüş ise, âyeti yorumlama yoluyla anlama görüşüdür. Bu görüşe göre de yine bu bir kuşatmış olma ve her şeye hükümran olma anlamındadır ancak bunun ötesinde âyet yukarıda olma veya gökte olma gibi bir anlam vermemektedir. Dikkat ederseniz iki görüşte de azamet ve üstünlük vardır. Daha ötesini karıştırmanın bize bir yararı yoktur. Allah’a emanet olunuz.

  3. Allah-u Teala mekândan münezzehtir. Ehli sünnetin itikadı böyledir. Allah her yerde demek de yanlıştır çünkü böyle diyerek de ona bir yer tayin ediyorsunuz. O mekandan münezzehtir demek en doğrusu ve en güzelidir. Gökte olan kabul makamıdır kendisi gökte falan değildir haşa. Mesela dua ederken elimizi havaya kaldırırız bu Allah yukarıdadır demek değildir onun kabul makamı göklerdedir. Vehhabiler gibi Allah göktedir deyip böyle inanmak ehli sünnet itikadını sağlam bırakmayacak bir yanlış inançtır. Bundan Allaha sığınırız.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.